Το International School of Paphos εκπαιδεύει τους μαθητές και στην ανακύκλωση, μείωση και επαναχρησιμοποίηση

Το International School of Paphos εκπαιδεύει τους μαθητές και στην ανακύκλωση, μείωση και επαναχρησιμοποίηση

Η δημιουργία στάσης ζωής και νοοτροπιών αρχίζει από τις μικρές ηλικίες και το International School of Paphos, έχοντας ψηλά στις προτεραιότητές του την προστασία του περιβάλλοντος έχει εντάξει στις δραστηριότητές του μια σειρά από δράσεις και ενέργειες που συμβάλλουν στην καλλιέργεια αυτού του προσανατολισμού, εκπαιδεύοντας τους μαθητές του.

Τους στόχους και συγκεκριμένες δράσεις και ενέργειες του σχολείου αναπτύσσει στη σύντομη συνέντευξη που παραχώρησε στο ΚΥΠΕ, η Αρίστη Ανδριώτη, Διευθύνουσα σύμβουλος του Ιnternational School of Paphos, το οποίο μπορεί να περηφανεύεται ότι είναι κάτοχος δύο οικολογικών σημαιών, ενώ πρωτοπορώντας έχει αναπτύξει οικολογικό κώδικα και εκπαιδεύει τους μαθητές του να τον τηρούν.

Η ανακύκλωση, η εξοικονόμηση ενέργειας και γενικότερα η προστασία του περιβάλλοντος είναι ανάμεσα στους στόχους μας, δηλώνει η Αρίστη Ανδριώτη, εξηγώντας ότι αυτό γίνεται με την ανάληψη συγκεκριμένων δράσεων που αφορούν πέραν από την πλέον διαδεδομένη στην Κύπρο ενέργεια, την ανακύκλωση, και τη μείωση αποβλήτων, αλλά και την επαναχρησιμοποίηση.
Συνεχώς, είπε, “εκπαιδεύουμε τους μαθητές μας σχετικά με τις ενέργειες που αναλαμβάνονται μέσα στο σχολείο και πώς επηρεάζουν τους ανθρώπους και το περιβάλλον σε τοπικό και παγκόσμιο επίπεδο”. 

Οπως σημείωσε περαιτέρω, στο International School of Paphos “ανακυκλώνουμε, επαναχρησιμοποιούμε, επισκευάζουμε και μειώνουμε πράγματα, όπου αυτό είναι δυνατό”.

Για παράδειγμα, είπε η κ. Ανδριώτη, “επαναχρησιμοποιούμε πλαστικά μπουκάλια, ανακυκλωμένο χαρτί, εξοπλισμό γραφείου, μπαταρίες, συλλέγουμε τα καπάκια μπουκαλιών και προσπαθούμε να μειώσουμε την ποσότητα των αποβλήτων που παράγουμε”.

Επιπρόσθετα, ανέφερε, έχουν δημιουργηθεί σταθμοί ανακύκλωσης σε όλο το σχολείο, ενθαρρύνοντας μαθητές, καθηγητές και γονείς να ανακυκλώνουν.

“Εισαγάγαμε το ρόλο του οικολογικού παρατηρητή στο πλαίσιο του σχολείου μας, του οπούου η ευθύνη είναι να παρακολουθεί και να οργανώνει οικολογικές δραστηριότητες που συμβαίνουν στο σχολείο”, δήλωσε στο ΚΥΠΕ η κ. Ανδριώτη.

Οπως ανέφερε, μια άλλη ενέργεια στην οποία προχώρησε το σχολείου είναι η εγκατάσταση ηλιακών συλλεκτών. “Έχουμε εγκαταστήσει ηλιακούς συλλέκτες και άλλα φιλικά προς το περιβάλλον συστήματα για οικονομικούς λόγους, καθώς και για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα”, είπε συγκεκριμένα.

“Στόχος μας είναι να μειώσουμε την κατανάλωση ενέργειας στο σχολείο και να διδάξουμε τους μαθητές μέσα από διάφορες δραστηριότητες και διαγωνισμούς πώς να εξοικονομούν ενέργεια και να σέβονται το περιβάλλον”, εξήγησε.

Ως παράδειγμα, αναφέρθηκε στην απενεργοποίηση περιττών φώτων και θερμοσιφώνων, κλείνοντας πόρτες το χειμώνα και βάζοντας πινακίδες σε όλες τις τουαλέτες για να ενθαρρύνονται οι άνθρωποι να απενεργοποιούν τις βρύσες και να μην σπαταλούν το νερό.

Φέτος μέσα από την εκστρατεία που ανέλαβε το International School of Paphos “Αναζωογονήστε την Πάφο”, πρόσθεσε, “εστιάζουμε στο περιβάλλον και την προστασία των δασών μας και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τα καταστροφικά αποτελέσματα των πυρκαγιών”.

Ακόμη, βελτιώνουν, συνέχισε, τον κήπο του σχολείου με την καλλιέργεια διαφόρων ειδών δέντρων και φυτών.

“Παρακολουθούμε τη βιοποικιλότητα, καταγράφοντας τα διάφορα είδη της άγριας ζωής που μπορούν να βρεθούν στο σχολείο και στην περιοχή μας. Επίσης, ως ένα οικολογικό σχολείο συμμετέχουμε εθελοντικά για την αναδάσωση της Αργάκας”, δήλωσε περαιτέρω.

Σύμφωνα με την κ. Ανδριώτη, το σχολείο είναι ένας πολύ περήφανος κάτοχος δύο οικολογικών σημαιών, μία για κάθε τμήμα του σχολείου.

Σε μια άλλη πρωτοπόρα προσέγγιση που επιδιώκει να κάνει τις βασικές αυτές αρχές, της μείωσης, επαναχρησιμοποίησης, ανακύκλωσης και γενικότερα της προστασίας του περιβάλλοντος, βίωμα για τους μαθητές του, το International School of Paphos έχει αναπτύξει ένα οικολογικό κώδικα. Αυτός, είπε τέλος η κ. Ανδριώτη, έχει αναρτηθεί στις αίθουσες διδασκαλίας και κοινόχρηστους του σχολείου οι μαθητές τυγχάνουν συνεχούς εκπαίδευσης προκειμένου να τον εμπεδώσουν και να τον τηρούν.

** Η συνέντευξη εντάσσεται στο πλαίσιο του έργου Rethink Reduce-Reuse-Recycle, το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα LIFE+ της ΕΕ (Κωδικός έργου: LIFE13 INF/CY/000910). Ανάδοχος Φορέας: ΡΙΚ. Εταίροι: GreenDot Κύπρου, Τμήμα Περιβάλλοντος του Υπουργείου Γεωργίας Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ΚΥΠΕ και Fost Plus Βελγίου.

(ΚΥΠΕ/ΚΠ/ΓΒΑ)