Η ΠΣΕΜ καλεί τους ηγέτες να οδηγήσουν τα πράγματα ξανά στο δρόμο επίτευξης λύσης

Η ΠΣΕΜ καλεί τους ηγέτες να οδηγήσουν τα πράγματα ξανά στο δρόμο επίτευξης λύσης

Τη στήριξή της ΠΣΕΜ στη διαπραγματευτική διαδικασία εξέφρασε από το βήμα του 20ου συνεδρίου της οργάνωσης ο Πρόεδρος της Ζαφείρης Δημητρίου, καλώντας τους δύο ηγέτες να την επαναρχίσουν και να οδηγήσουν τα πράγματα ξανά στο δρόμο της επίτευξης λύσης.

Εξέφρασε παράλληλα την απαίτηση των μαθητών για «μια μόρφωση ολόπλευρη μέσα από την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έχει στόχο ένα σχολείο ανθρώπινο και δημοκρατικό».

«Η ΠΣΕΜ για ακόμη μια χρονιά βρέθηκε στην πρώτη γραμμή του αντικατοχικού αγώνα», είπε στην αναφορά του στο Κυπριακό.

Το κυπριακό πρόβλημα, σημείωσε ο κ. Δημητρίου, «είναι πρόβλημα εισβολής και κατοχής, παραβίασης των ανθρώπινων δικαιωμάτων του κυπριακού λαού».

«Συνεχίζουμε τον αγώνα για μια δίκαιη λύση του κυπριακού προβλήματος. Μια λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας στη βάση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ. Μια λύση που να επανενώνει το νησί μας. Μια λύση που τα συρματοπλέγματα της ντροπής θα είναι μόνο στα μουσεία για να μαθαίνουν οι νεότεροι τα λάθη του παρελθόντος», ανέφερε. Όπου, πρόσθεσε, «όλοι οι Κύπριοι πολίτες, Ελληνοκύπριοι, Τουρκοκύπριοι, Λατίνοι, Αρμένηδες και Μαρωνίτες να ζουν μαζί, αφέντες της ίδιας τους της πατρίδας».

Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ συνέχισε λέγοντας ότι «οι προσπάθειες για λύση του Κυπριακού συνεχίζονται. Απαιτείται σοβαρότητα και αποφασιστικότητα από όλους».

Εξέφρασε τη στήριξη της ΠΣΕΜ στη διαπραγματευτική διαδικασία και κάλεσε «τους δυο ηγέτες να την επαναρχίσουν. Να οδηγήσουν τα πράγματα ξανά στο δρόμο της επίτευξης λύσης».

Ο κ. Δημητρίου αναφέρθηκε στα ζητήματα που απασχολούν τους μαθητές και είπε ότι «το μαθητικό κίνημα απέδειξε την ωριμότητά του και την πρόθεση του μέσα από διάλογο για αλλαγές στη Δημόσια Εκπαίδευση».

Η άρνηση της πολιτείας για συζήτηση φέτος, πρόσθεσε, «δεν μας άφηνε άλλο περιθώριο πάρα μόνο τη δυναμική αντίδραση, τόσο με την παγκύπρια διαμαρτυρία έξω από τη Βουλή, όσο και με την πεντάωρη αποχή μετά από λίγες μέρες».

Σύμφωνα με τον ίδιο «αρκετά σημεία τα οποία ψηφίστηκαν από τη Βουλή μέσα από τους κανονισμούς, καταδεικνύουν τη συντηρητική στροφή της δημόσιας εκπαίδευσης». Μια στροφή, είπε, «που θα οδηγήσει το Δημόσιο Σχολείο δεκάδες χρόνια πίσω, θέτοντας ταφόπλακα στις προσπάθειες για εκπαιδευτική μεταρρύθμιση που θα οδηγήσει σε ανθρώπινο και δημοκρατικό σχολείο».

Ο Πρόεδρος της ΠΣΕΜ εξέφρασε τη θέση ακόμη ότι «η αύξηση των πειθαρχικών ποινών, εντός και εκτός του σχολείου, είναι κάτι που ανατρέπει τα όσα θετικά βήματα πραγματοποιήθηκαν το 2005 και 2009 με περιορισμό των πειθαρχικών μέτρων και τα μέτρα να εφαρμόζονται προς τους μαθητές με τη σειρά».

Έκανε λόγο και για θεσμοθέτηση εκτός από λίγες εξαιρέσεις της απαγόρευσης πραγματοποίησης εκδηλώσεων της ΠΣΕΜ αφού όσοι συμμετέχουν σε αυτές θα παίρνουν απουσίες.

«Ας μας απαντήσουν λοιπόν. Θέλουν μαθητές άβουλους ή μαθητές και κατ’ επέκταση αυριανούς πολίτες με διαμορφωμένη συνείδηση που να ασχολούνται με τα κοινά και τη διεκδίκηση των προβλημάτων τους;», διερωτήθηκε.
Σε σχέση με τους εσωτερικούς κανονισμούς, ανέφερε ότι «η ΠΣΕΜ δηλώνει και επίσημα ότι δεν πρόκειται να αναγνωρίσει κανένα εσωτερικό κανονισμό ο οποίος δεν έχει συζητηθεί και συναποφασιστεί με τη σύμφωνη γνώμη των μαθητών».

Αναφερόμενος στο θέμα του συνεδρίου «Μόρφωση ολόπλευρη – με το μαθητή στο επίκεντρο», είπε ότι «απαιτούμε μια μόρφωση ολόπλευρη μέσα από την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης που έχει στόχο ένα σχολείο ανθρώπινο και δημοκρατικό».

Ως προς αυτή την κατεύθυνση, πρόσθεσε, «θα συνεχίσουμε να καταθέτουμε τους προβληματισμούς και τις θέσεις της ΠΣΕΜ στο Συμβούλιο Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης του Υπουργείου, αλλά και στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής, για όλα τα ζητήματα που τίθενται».

(ΚΥΠΕ/ΗΦ/ΜΜ)