Αποσοβήθηκε νέα αναταραχή στο λιμάνι Λεμεσού

Αποσοβήθηκε νέα αναταραχή στο λιμάνι Λεμεσού

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων αποφάσισαν να προσέλθουν οι λιμενεργάτες στο λιμάνι Λεμεσού, δίνοντας πίστωση χρόνου, μέχρι τις 31 Μαρτίου, ώστε να ξεκαθαρίσει το καθεστώς εργασίας τους στο τερματικό γενικού φορτίου, που διαχειρίζεται η DP World Limassol, η οποία διεκδικεί την ευθύνη των φορτοεκφορτώσεων στο χερσαίο χώρο.

Η απόφαση λήφθηκε μετά από έκτακτη Γενική τους Συνέλευση, που πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Κυριακής, στα γραφεία της ΣΕΚ Λεμεσού, και της οποίας είχε προηγηθεί σύσκεψη υπό την προεδρία του Γενικού Διευθυντή του Υπουργείου Μεταφορών, Αλέκου Μιχαηλίδη, ο οποίος κατέθεσε μεσολαβητική πρόταση.

Το πρόβλημα παρουσιάστηκε όταν η διαχειρίστρια εταιρεία τους ενημέρωσε πως, με βάση τη συμφωνία, οι λιμενεργάτες θα περιορίζονταν στις φορτοεκφορτώσεις στα πλοία, ενώ η ίδια η DP World θα αναλάμβανε τις φορτοεκφορτώσεις στο χερσαίο χώρο, που στο προηγούμενο καθεστώς βρισκόταν κατά 50% υπό την ευθύνη των λιμενεργατών και κατά 50% των αχθοφόρων (που πλέον δεν υφίστανται). Κάτι τέτοιο, σύμφωνα με τους αχθοφόρους, θα αποτελέσει πλήγμα για τους ίδιους, καθώς θα μειωθεί σημαντικά το μεροκάματο τους, σε σημείο που κάποιοι να κινδυνεύουν να μείνουν και χωρίς εργασία.

Μετά από μια τρίωρη διαδικασία που κράτησε μέχρι τις 21:00, οι λιμενεργάτες αποφάσισαν με μυστική ψηφοφορία, (51 υπέρ, 21 κατά και ένα λευκό) να αποδεχθούν την πρόταση που υποβλήθηκε και η οποία προβλέπει, μέχρι τις 31 Μαρτίου, τη διεκπεραίωση των εργασιών στο χερσαίο χώρο, κατά 50% από τους ίδιους και κατά 50% από την DP World.

Μέχρι τότε το θέμα θα απασχολήσει διαβουλεύσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και με τις συντεχνίες των λιμενεργατών να στηρίζουν τη θέση τους στις πρόνοιες της Νομοθεσίας, ενώ αναμένεται να ζητήσουν και σχετική γνωμάτευση από τη Νομική Υπηρεσία.

Σε δηλώσεις του μετά το πέρας της έκτακτης Γενικής Συνέλευσης, ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Μεταφορών της ΣΕΚ, Παντελής Σταύρου, εξέφρασε την ευαρέσκειά του για το γεγονός ότι “οι λιμενεργάτες επέδειξαν πνεύμα υπευθυνότητας και ωριμότητας, αποδεχόμενοι τη ρύθμιση που είχε γίνει και ύστερα από τέσσερα μερόνυχτα διαπραγματεύσεων και συζητήσεων”.

“Η εργατική ειρήνη στο λιμάνι Λεμεσού έχει διαφυλαχθεί με την απόφαση της πλειοψηφίας των λιμενεργατών και μέχρι τις 31 Μαρτίου το καθεστώς εργασίας θα συνεχίσει ως και προηγουμένως και έτσι θα δοθεί η δυνατότητα σε όλες τις ενδιαφερόμενες πλευρές να μετέλθουν ξανά όλων των πτυχών του θέματος μέχρι να ρυθμιστεί και να οριοθετηθεί ξανά η λιμενεργατική εργασία, με τη νέα τάξη πραγμάτων, στο λιμάνι της Λεμεσού”, συμπλήρωσε.

Την ίδια ώρα κάλεσε τους δυο βασικούς διαχειριστές του λιμανιού της Λεμεσού, DP World και Eurogate, “να επιδείξουν τη μέγιστη δυνατή αυτοσυγκράτηση στο θέμα της διαχείρισης των λιμανιών και να συνειδητοποιήσουν ότι στο λιμενικό χώρο της Λεμεσού αλλά και των άλλων λιμανιών της Κύπρου, υπάρχουν οι συλλογικές συμβάσεις εργασίας, υπάρχει η Κυπριακή Νομοθεσία και τα εργασιακά θέσμια, τα οποία οι Συντεχνίες μας, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, τηρούν με θρησκευτική ευλάβεια”.

Κατ` ανάλογο τρόπο, συνέχισε, καλούμε τις εταιρείες να αρθούν στο ύψος που απαιτούν οι περιστάσεις, έτσι ώστε το λιμάνι της Λεμεσού και να εκσυγχρονιστεί και να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά του, μέσα σε συνθήκες εργασιακής ειρήνης.

Από την πλευρά του, ο ΓΓ της Ομοσπονδίας Μεταφορών της ΠΕΟ, Άθως Ελευθερίου, δήλωσε πως η εργατική διαφορά έχει προκύψει λόγω της απόφασης της DP World “να υλοποιήσει θέσεις που δεν συνάδουν με τις εργασιακές πρακτικές και με τις συμφωνίες τις οποίες έχουμε”.

Οι λιμενεργάτες, πρόσθεσε, έδειξαν κατανόηση, έδωσαν αυτή την πίστωση χρόνου και σημείωσε πως αναμένουν ότι θα υπάρξουν εντατικές διαβουλεύσεις μέχρι τις 31 Μαρτίου με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε να ξεπεραστεί το πρόβλημα, διαμηνύοντας παράλληλα πως “σε διαφορετική περίπτωση δεν αποκλείονται τα δυναμικά μέτρα”.

Η διεκδίκηση της εργασίας από την DP World στο χερσαίο χώρο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή, τόνισε ο κ. Ελευθερίου, προσθέτοντας πως “αυτό σημαίνει πως οι λιμενεργάτες χάνουν ένα σημαντικό αριθμό μεροκάματων και ιδιαίτερα αν ληφθεί υπόψη ο μειωμένος όγκος εργασιών που υπάρχει στο λιμάνι Λεμεσού, αυτό σημαίνει και σημαντικές απώλειες στα εισοδήματα τους”.
Δεν απέκλεισε δε το ενδεχόμενο, σε περίπτωση μείωσης του κύκλου εργασιών τους, κάποιοι λιμενεργάτες να μείνουν χωρίς δουλειά.
(ΚΥΠΕ/ΣΚ/ΜΜ)