Μετά από περίπου τρεις μήνες κρίσης στο χώρο της δημόσιας παιδείας, ξεκινά ο θεσμικός διάλογος

Μετά από περίπου τρεις μήνες κρίσης στο χώρο της δημόσιας παιδείας, ξεκινά ο θεσμικός διάλογος

Μετά από περίπου τρεις μήνες κρίσης στο χώρο της παιδείας, επήλθε χθες το απόγευμα συμφωνία ανάμεσα στη Διυπουργική Επιτροπή, η οποία ορίστηκε από το Υπουργικό Συμβούλιο να διαχειριστεί την κρίση, και τις ηγεσίες των εκπαιδευτικών οργανώσεων, ούτως ώστε να ξεκινήσει άμεσα ο θεσμικός διάλογος για ενίσχυση και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου .

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, κατά την χθεσινή απογευματινή συνάντηση των δύο πλευρών, διαμορφώθηκε ένα κείμενο με βάση την πρόταση της ΣΕΚ και των οργανωμένων γονέων, οι οποίες είναι ένα συμπληρωματικό παράρτημα πάνω στο κείμενο συμφωνίας της 6ης Σεπτεμβρίου.

Ο Πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι κερδισμένα είναι τα παιδιά και πρόσθεσε ότι ξεκινά ο διάλογος για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και αντιμετώπιση όλων των προκλήσεων.

Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Φυλακτού είπε ότι ο διάλογος ξεκινά άμεσα και σημείωσε ότι ήδη στις 3 Οκτωβρίου συνεδριάζει η ΜΕΠΕΥ για το νέο σύστημα διορισμών.

Σε χθεσινή ανακοίνωση του, ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού Κώστας Χαμπιαούρης αναφέρει ότι «με πνεύμα σύμπνοιας αποφασίστηκε η άμεση έναρξη θεσμικού διαλόγου για την περαιτέρω ενίσχυση και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου.

Εκφράζει ακόμη «τη βεβαιότητα ότι στο πλαίσιο ενός καλόπιστου διαλόγου και με τη συμμετοχή και συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων μερών θα επιτευχθούν τα καλύτερα αποτελέσματα για το καλώς νοούμενο συμφέρον των παιδιών μας, όπως αναμένει η κοινωνία των πολιτών».

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, η πρόταση της ΣΕΚ είναι απλή και το κοινωνικό διάλογο, τα εργασιακά θέσμια κατά τρόπο που να μην δημιουργούνται αδιέξοδα. Στην ουσία είναι ένα συμπληρωματικό παράρτημα πάνω στο κείμενο συμφωνίας της 6ης Σεπτεμβρίου .

Είναι μία πρόταση που πιάνει το πρόβλημα, δεν μπαίνει στην ουσία, πιάνει τη διαδικασία, πιάνει το πρόβλημα και την διαφορά όπως προέκυψε στο κείμενο της 6ης Σεπτεμβρίου. Η ΣΕΚ πιάνει την διαφορά και την εντάσσει ακριβώς στα πλαίσια των εργασιακών θεσμίων και της λειτουργίας της ΜΕΠΕΥ κατά τρόπο που να μην δημιουργούνται αδιέξοδα προκειμένου από την μια να επέλθει η εργατική ειρήνη, να αρθεί το αδιέξοδο στην παιδεία και να συζητηθούν τα σοβαρά προβλήματα που έχουν να κάνουν με την στήριξη και αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου .

Όπως πληροφορείται το ΚΥΠΕ, είναι καθαρά μια συνδικαλιστική προσέγγιση στα πλαίσια των εργασιακών θεσμίων, όπως τούτα δημιουργήθηκαν στον τόπο και ισχύσουν για έξι δεκαετίες.

Ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης Κυριάκος Νικηφόρου, σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ είπε ότι οι οργανωμένοι γονείς Μέσης εκπαίδευσης εκφράζουν την ικανοποίηση τους για την χθεσινή συμφωνία ανάμεσα σε Υπουργείο και εκπαιδευτικές οργανώσεων και την άμεση έναρξη θεσμικού διαλόγου.

Είπε, επίσης, ότι αν όσα μεταδίδονται αληθεύουν, ότι δηλαδή έγιναν αποδεκτές οι προτάσεις των οργανωμένων γονέων και της ΣΕΚ, εκφράζουν την χαρά τους που έβαλαν και οι ίδιοι ένα μικρό λιθαράκι για να βρεθεί λύση στην κρίση στο χώρο της δημόσιας παιδείας και εύχονται να επιλυθούν σύντομα τα καίρια ζητήματα που ταλανίζουν την παιδεία.

Η πρόταση, που είχε καταθέσει ο κ. Νικηφόρου την Κυριακή, αναφέρει ότι το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις κάνουν αποδεκτή την πρόταση της 6ης Σεπτεμβρίου 2018 με τις παρακάτω διαφοροποιήσεις:

1.        Στην παράγραφο 3 να εξαιρεθεί από τη μείωση του Υπεύθυνου Τμήματος και η Α΄ Λυκείου, ως παιδαγωγικό μέτρο για την ομαλή μετάβαση από το Γυμνάσιο στο Λύκειο.
2.        Η παράγραφος 4 για την οποία υπάρχει διαφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, να διαμορφωθεί ως εξής:
«Εάν κατά τον διάλογο που θα ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου προκύψουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη σημερινή Απόφαση, προς όφελος των εκπαιδευτικών, αυτές θα τους αποδοθούν σταδιακά με ανάλογο χρόνο τα επόμενα τρία διδακτικά έτη». (Κείμενο Συμφωνίας)
«Οι πιο πάνω μειώσεις θα πιστωθούν σε όσους εκπαιδευτικούς έχουν επηρεαστεί και θα τους αποδοθούν με ανάλογο χρόνο σταδιακά τα επόμενα τρία διδακτικά έτη, εκτός εάν κατά τον διάλογο που θα ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου προκύψουν συμφωνημένες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την σημερινή Απόφαση». (Συνδικαλιστικές Οργανώσεις)
•          Συμφωνείται η συνέχιση του διαλόγου στη ΜΕΠΕΥ σύμφωνα με το Καταστατικό και τους Κανονισμούς και με χρονοδιάγραμμα όπως έχει τεθεί. Και ότι και οι δυο πλευρές επαναβεβαιώνουν τον πλήρη σεβασμό τους στον κοινωνικό διάλογο και την αποφασιστικότητα τους για ένα καλόπιστο διάλογο για όλα τα θέματα (εργασιακά – εκπαιδευτικά) που αφορούν την Δημόσια Παιδεία σύμφωνα με τις θεσμοθετημένες διαδικασίες.

(ΚΥΠΕ/ΔΝ/ΑΧΡ)